A druidák a világ őrei.Generációk óta nemvolt rájuk szükség, de szendergésükből felébredtek, hogy szembeszálljanak a fenyegetéssel, melyet a Lángoló Légió legutóbbi inváziója jelentett. Archimonde visszaverését követően a druidák úgy döntöttek, hogy a felébredt világban maradnak segíteni a meggyötört, szétszabdalt vidék újjáépítését. A Légió támadása szörnyű sebet hagyott a természet rendjén, s a druidák annak módját keresték, hogyan is gyógyíthatnák be azt.
A druida osztály különféle játékstílusra ad lehetőséget. Normális formájában a druida egy varázshasználó, aki varázslatokkal, de közelharcban is képes küzdeni. Medveként a druida dühvel (rage) eltöltött harcossá válik, macskaként pedig energiával bíró zsivány lesz belőle, ki képes elrejtőzni az árnyak között. E két formán túlmenően még két különleges állatformába is átalakulhat, de ezenkívül a papok mellett másodlagos gyógyítóként is szerepet játszhat.
Erősségek
- Többféle játékstílus
- Nagyon sirályos állatformákat vehet fel, amitől a többi játékosnak leesik az álla, s a WoW világához többféle karaktert, ízt és humort adhatnak.
- Különféle fegyver opciók
- Gyors utazás a vízi és az utazó formának köszönhetően
- Minden osztály közül ez rendelkezik a legdurvább tápoló képességekkel.
Gyengék
- Csak bőrpáncélt vehet fel
- Bár meg van arra a lehetősége, hogy betöltse más osztályok helyét, soha nem lehet olyan erős, mint azok az osztályok.
- Nagyon sok olyan varázslata van, amiért fizetnie kell, vagy valamilyen küldetést kell teljesítenie.
Kihívások
- Rájönni, hogy milyen helyzetben mely állatforma választása a legjobb.
- Megtanulni azt, hogy minden egyes formát mi módon használhat ki a legjobban.
Engedélyezett fajok: Éj Elf, Tauren
Alapértékek: Életerő / Mana (druida forma / vízi forma); Életerő / Düh (medve forma); Életerő / Energia (macska forma)
Hozzáférhető felszerelés: Ruházat, bőr
Hozzáférhető fegyverek: botok (staves), fejszék (képzéssel), tőrök (képzéssel), lándzsa (képzéssel), két-kezes fejsze (képzéssel)
Az alábbi lista nem a teljes képesség lista (további frissítés várható)
Természet mágia
Healing Touch / Gyógyító Érintés:
A baráti célponton X-Y sebződést gyógyít. Ez a druida fő gyógyító varázsa, melyet csak druida formában alkalmazhat. Lesznek olyan alkalmak, amikor két ilyen varázslatra is szükséged lesz, a célpont sérülésétől függően. Vigyázz arra, hogy nem érdemes elvesztegetni a manát olyan erős gyógyításra, mint amire igazán nincs is szükség.
Rejuvenation / Megfiatalítás:
A célponton X életpontot gyógyít X másodperces idő alatt. Jó, ha ez a varázslat már a harc közben is hat a célpontra. Így ha az ellenfél meg is sebez, te már közben is gyógyulsz valamelyest sérülésedből. Ha te, vagy a csapattársad könnyebben megsérült a harc során, használhatod ezt a varázst, hogy bepótold a hiányzó életpontokat. Jó a varázslat azokra a harcosokra is, akik épp szörnyek csalogatásával foglalkoznak.
Regrowth:
A baráti célponton X-Y életpontot gyógyít, majd még X értéket X másodpercen keresztül. Ez a varázslat a gyógyítás, és a bizonyos ideig tartó gyógyítás kombinációja. Egy kicsit tovább tart az aktiválása, ezért ha épp támadják a karaktert, nem tanácsos használni. Igazán a harc után használható, vagy olyan csapattárson, aki ugyan megsérült, de nem szenvedett komolyabb sérülést. Egyéb esetben inkább a Gyógyító Érintést érdemes használni.
Tranquility / Nyugalom:
X életpontot gyógyít X másodperceként Y másodpercen keresztül. A druidáknak irányítaniuk kell erejüket a varázs fenntartása érdekében. Ha egy szörny közbelép, a varázs megszakad. Legjobb akkor használni, ha több csapattagot is egy időben kell gyógyítani.
Faerie Fire / Tündértűz (átok):
X másodpercre Y értékkel csökkenti a célpont páncélzatát. A varázslat hatása alatt a célpont nem válhat láthatatlanná, és nem rejtőzködhet el. Ez az a druida varázs, amit a harcban abban a pillanatban használni kell, amikor csak rendelkezésre áll. Csak olyan esetekben érdemes használni, ha a karakter közelharcba keveredett az ellenséggel. Ha csak egy szörnyre mondasz varázst, akkor erre nincs szükség.
Thorns / Tüskék (további sebzés):
Tüskék nőnek ki egy baráti célpontból, amelyek X természeti sebzést okoznak annak, aki megsebzi ezt a baráti célpontot. Ez egy olyan középtávú varázs, amely a közelharcban további sebzéseket okoz a célpontnak. Érdemes a tankokon aktiválni. Mindig olvasd magadra, ha közelharcba keveredsz az ellenséggel.
Wraith / Harag (DD):
X-Y értékű természeti sebzést okoz a célpontnak. Ez az első közvetlen sebző varázslatod. Jó arra, hogy kezdésnek megsebezd az ellenfelet, és persze a menekülők legyilkolászására is kiváló.
Mark of the Wild / A Vadon jele (erős tápolás):
A baráti célpont páncélzatát X értékkel növeli. Magasabb szinten minden tulajdonság értéket feljavít. Még magasabb szinten az ellenállásokra is bonuszt ad. Ez a játék egyik legerősebb tápoló varázsa, s ez teszi igazán kellemes csapattaggá a druidát.
Entangling Roots / Összegabalyodó gyökér:
A célpontot egy adott helyhez köti, s X másodpercen keresztül X természeti sebzést okoz. Csak külső helyszíneken használható. Nagyon sokféleképp lehet használni: megtörhető vele a szörnyek spawnolása. Használható azon szörny lekötésére, amellyel nem akarunk harcolni, vagy eccerűen azt szeretnénk, hogy ne vegyen részt a küzdelemben. Ezt követően a többi szörnyet is meg lehet vele fékezni. Szólóban arra is jó, hogy lefogd vele az ellenfeleket, míg végül kivégzed őket a Wraith vagy a Starfire varázzsal. Megállíthatod vele a menekülő ellenségeket is, hogy ne tudják figyelmeztetni társaikat.
Soothe Animal / Szelídítés:
Megszelídíti a célpont szörnyet, lecsökkentve X lábbal azt a távolságot, amelyen belül támadna. Csak a 39, és az alatti szintű szörnyekre hat, segít elkerülni a harcot. Ha több szörnyeteggel is szembe kell szállnod, az egyikre használhatod ezt a varázst, míg a többi becserkészed. A képesség arra is jó, hogy elkerüld a harcot utazás közben.
Cure Poison / Mérgezés gyógyítása:
Egy mérgezés okozta hatást szüntet meg a célponton. Nagyon jó kis képesség, ha mérgező lények ellen harcolsz.
Abolish Poison / Méregtelenítés:
Egy mérgezés okozta hatást megszüntet, majd minden X-ik másodpercben egy újabb hatást próbál megszüntetni.
Arcane mágia
Moonfire / Holdtűz (DoT):
X-Y mértékű sebzést okoz, majd további X értékűt X másodpercen keresztül. Ez a képesség egy kezdő lökést ad, majd utána egy ideig fennálló sebződést okoz. Érdemes olyan szörny ellen használni, akivel az ember olyan sokáig harcol, míg a varázs teljesen kifejti hatását (egyébként csak a manát vesztegeted). A menekülők megállítására is kiváló, még mielőtt segítséget hívhatnának.
Starfire / Csillagtűz:
X-Y mértékű sebződést okoz a célpontnak. Miben különbözik a Wraith varázstól? Először is másik mágia iskolához tartozik (ez arkane spell), így lehetővé teszi más irányú mágikus készségeid fejlesztését is. Tovább tart aktiválni, de nagyobb sebzést is eredményez. Jó megelőző csapást adni vele. Ráadásul ez a varázs teljes sebzést okoz, míg a Wraith természeti sebzést, ha az ellenség ellenáll a természeti mágiával szemben, ez a varázs sokkal hatékonyabb lehet.
Remove Curse / Átok eltávolítása:
Eltávolít a célpontról X átkot. Nagyon jó kis spell, mivel senki sem szereti túlságosan, ha meg van átkozva.
Alakváltás (Shapeshifting)
A druida medvévé, macskává változhat, de felveheti vízi és utazó formáját is. A legfőbb bünti ezen képesség használatáért, hogy a druida nem tud varázsolni, tárgyakat használni, vagy az NPCkel beszélni. Emiatt érdemes megfelelően kezelni/használni ezeket a formákat. Feltehetőleg visszaváltoznál druidává, ha a csata után varázslatokat szeretnél használni, vagy gyógyítani, tápolni, aztán vissza kell térni a harcba (medve vagy macska-forma), ha készen állsz a küzdelemre. Azt is meg kell tanulnod, hogy az adott helyzetben melyik forma a legmegfelelőbb a harcra.
Druida forma
Ezt a forma addig jó, amíg a macska-formát nem éri el az ember. A csapatban, ha gyógyító szerepet játszol továbbra is ebben a formában kell maradni.
Medve (bear) forma
Medve formában a harcoshoz vagy hasonló. A medve forma növeli a páncélzatot, az életpontokat, és lehetővé teszi a különféle medve képességek használatát. Az olyan csapatokban hasznos, ahol szükség van egy csatatankra. Számos hasznos képessége van egy medvének, beleértve a gúnyolódást (taunt) is, és a kábítást, amely megakadályozza, hogy a varázshasználók aktiválják spelljeiket. Az alábbi képességek csak medve formában használhatók:
Swipe / Csapás:
X közelben álló ellenfelet elsodor egy csapással
Growl / Morgás:
Kis mértékben növeli a célpont fenyegetettségét. Ez a taunt képesség, mellyel a szörnyek figyelmét felhívod magadra, így majd téged támadnak meg, nem gyengébb társaidat. Nagyon sokat kell használni ezt a képességet, hogy használható szintre tornászd fel az értékét.
Demoralizing Roar / Demoralizáló üvöltés:
A druida üvöltése a közelben elhelyezkedő ellenfelek támadó értékét csökkenti X-szel.
Maul / Marcangolás:
Növeli a druida támadását X sebzéssel.
Enrage / Dühroham:
X őrjöngést (rage) termel X másodpercen keresztül de a páncélzat is csökken X%-kal. Harcban érdemes használni.
Bash / Beütés:
Leüti a célpontot, elkábítva őket X másodpercre, a legjobban a varázshasználók ellen jó.
Challenging Roar / Kihívás:
A közelben álló ellenfelek figyelmét kelti fel (taunt) X másodperces időtartamra.
Vízi (Aquatic) forma
Növeli az úszás-sebességet, és lehetővé teszi a druida számára, hogy a víz alatt is lélegezzen, látszatra úgy néz ki, mint egy dühös fóka. A víz alatti világ felfedezésére jó, és persze utazásra is, mivel a víz alatt gyorsabban lehet utazni vele, mint egyébként a víz felett. Trükk: ha víz alatt harcolsz, és már fogy a levegőd, válts át vízi formára, hogy megszívd magad a víz alatt. Aztán válts vissza. Harcolhatsz a vízi formádban is, csak akkor éppen nem használhatod különleges képességeidet, és nem varázsolhatsz.
Macska (Cat) forma
Ez a forma növeli a mozgási sebességet, és számos különleges képességet ad. A macska olyan, mint egy zsivány, képességei közül nagyon sok a zsiványok képességeihez hasonló. A legjobb a szóló, és a csapatjátékhoz is. Ha zsivány játékos vagy, igazán nagyra fogod értékelni ezt a formát.
Sneak / Rejtőzködés:
Lehetővé teszi a druida számára a rejtőzködést, de lecsökkenti a normál sebesség X%-ára a sebességed.
Claw / Karom:
Megkarmolja az ellenfelet, további 15 sebződést okozva. 1 kombó pontot ér.
Rip / Hasít:
Befejező mozdulat, amely bizonyos időn keresztül sebződést okoz. A sebzés mértéke a kombó pontonként emelkedik.
Shred / Széttép:
Széttépi a célpontot, 150% sebzést és még X sebzést okozva neki. Használatához a célpont mögött kell lenni (de nem kell rejtőzködni). 1 kombó pontot ér.
Feline Fury / Macskadüh:
A sebzést X-re növeli egy X másodperces időtartamra.
Rake / Feltépés:
Megsebzi a célpontot X mértékben, és még további X mértékben X másodpercen keresztül. Egy kombó pontot ér. Mivel ez egy DoT képesség, csak akkor érdemes használni, ha úgy gondoljuk, teljesen ki tudja majd fejteni hatását.
Dash / Vágta:
A mozgási sebességet megnöveli X másodpercre.
Cower / Meglapulás:
A karakter meglapul, nem okoz sebzést, de csökkenti az általad jelentett fenyegetést egy kis mértékben. Egy kombó pontot ér.
Man tracking / Nyomkövetés:
Nehezedre esik követni valakit? Szóval, megmutatja neked a kis térképen a közelben található humanoidokat.
Play Dead / Tetszhalál:
A druida elzuhan, s megjátssza, hogy már nem él, hogy ellenfelei elhúzzanak és békén hagyják.
Pounce / Lecsapás:
Elkábítja a célpontot X másodpercre, s X mértékű sebződést okoz X másodpercen keresztül. Használatához rejtőzködni kell, s a célpont háta mögé kerülni. Egy kombó pontot ér.
Utazási forma
A druida felveszi az utazási formát, mely megnöveli a mozgási sebességet (igen sirályosul kinéző gepárdnak tűnik a karakter).
Druida forma, tipikus harc:
1. Az ellenfél bombázása a Wraith vagy a Starfire varázzsal.
2. Moonfire használata.
3. Faerie Fire használata.
4. Közelharc.
Druida forma, alternatív módszer:
1. Entangling Roots használata az ellenfelekre.
2. Az ellenfél bombázása a Wraith vagy a Starfire varázzsal.
3. Moonfire használata.
4. Még egy kis bombázás, vagy Faerie Fire (ha kitörnek a bénító varázsból).
Trade skill opciók
Gyakorlatilag a játékos azt választ ki, amit csak akar, de az alábbiak talán mégis egy kicsivel jobbak a druidáknak.
Nyúzás és bőrművesség:
A druida így elkészítheti a saját felszerelését, s el is adhatja másoknak a kész cuccokat.
Gyógynövény-gyűjtés és bájolás (enchanting):
A druida megbűvölheti tárgyait, hogy sokkal erősebbek legyenek.
Gyógynövény-gyűjtés és alkímia:
A druida gyógyitalokat, és tápoló bájitalokat készíthet.